Alla inlägg under april 2015

Av Lena Lindberg - 30 april 2015 22:35

En favorit bland prydnadsbuskar är Rododendron

Vi kommer att bo i zon 4 och dom här fina är lämpliga att plantera i skuggigt läge: 

 

Parkrododendron Cunningham's White

 

 

Lapponicum-alpros Ramapo: 

 

Av Lena Lindberg - 30 april 2015 20:42

Vi fick komma in i huset för att mäta golv & fönster mm, passade på att ta lite bilder:

 

         Biljardbordet blir kvar    Andreas in action:  

Av Lena Lindberg - 26 april 2015 14:39

Idag hade Karin på Pelargongaraget öppet på en "tjuvkik" för oss som följer henne på fb  

http://www.pelargongaraget.se/

 

3 stycken zonartic pelargoner inhandlades: Lara Welcome, Lara Suzanne & ERA:s Ängladans

 

   

Karin hade bakat & bjöd oss kunder på en fantastiskt god Pelargonkaka som var både söt & syrlig..mums..!!

Karin har den sötaste kanin jag någonsin sett, det är en lejonhuvad ras, hamnade oxå på bild:

 

 

Sen en loppistur, först till Ludvika, fyndade en IKEA Dunker golvlampa/lysande skärmvägg med dimmer för 30 kr på fb köp & sälj..

kommer placeras i gillestugan   

 

Besökte sen svägerskan Stinas loppis där denna fina taklampa "i fransk lantstil" med blommor i metall inhandlades för 75 kr 

Det behöver dras ny el i lampan, skulle Ola fixa   

 

 

Av Lena Lindberg - 25 april 2015 18:20

Idag blev det ett besök på Prästgårdens trädgård i Kolbäck som hade pelargondagar med utställning   

http://www.prastgardenstradgard.se/

 

Det inhandlades några pelargoner: en zonartic: Lara Envoy, Blueberry Ripple & en raritet från England som man normalt inte hittar i handeln:

 

Det blev oxå några loppisbesök, köpte turkosa keramikkrokar 5 kr styck som jag tror passar i det brunkaklade badrummet :D

Jag hade lovat mig själv att INTE köpa några gardiner förrens vi hade flyttat, men det löftet kunde jag inte hålla när jag fick syn på de fina gardinlängderna med älgar på för 30 kr :D

2 dralondukar från Almedahls fick oxå följa med hem 15 kr styck..

 

Hittade en mycket retro saltströare för 25 kr och 2 vackra djupa tallrikar "Royal Alma" 10 kr styck:

 

Hittade mitt gardinfynd på nätet   

Rusta sålde längderna hösten 2014 kollektionen heter "En liten bit av Sverige hösten 2014"

 

 

Av Lena Lindberg - 24 april 2015 23:32

lite mer inspirationsbilder på mörkbruna tegelhus:

..både gillade och inte gillade det, vet inte varför men jag började tänka på Gröna Lund..??

 

   


Av Lena Lindberg - 24 april 2015 22:58

Kul & retro:   

 

     
             

Av Lena Lindberg - 23 april 2015 19:32

 #mittmyresjöhus  Idag blev det klart & huset är bortplockat från Hemnet..

Ola & jag har skrivit på kontrakt & handpenningen är betald, nu är det så gott som klart med vårat "nya" hus som är ett Myresjöhus från 1977 och som ligger i Norberg, passar bra då både jag & Ola har våra jobb i Norberg, nu får vi promenadavstånd till och från jobbet 


 

Av Lena Lindberg - 23 april 2015 11:29

Nu har pelargonerna fått flytta upp från tvättstugan till den lilla inglasade verandan..

Det som syns på bild är pelargonerna som övervintrat + de som inhandlats på pelargonresan tidigare i år, jag har kastat en hel del pelargoner mest miniatyrer som inte riktigt ville trivas hos mig, ska ta lärdom av det denna säsongen och fokusera mer på de storblommande zonarticarna som är fantastiska   

 

Presentation

Sök i bloggen

Pelargonlistor

Föreningar

 

Pelargonbloggar

Fakta & Skötsel

Artiklar & Tips

Pelargonställen försäljning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards