Alla inlägg under mars 2015

Av Lena Lindberg - 31 mars 2015 20:10

Imorgon kommer mäklarens fotograf och fotar..vi flyttstädar in i det sista..

Ja..vi får i alla fall rejält påskstädat hemma...         

 

 
 

Av Lena Lindberg - 31 mars 2015 16:22

Jag har skaffat en ny "leksak" = ett ultraljudrengöringsbad beställt från Kjell & Company   

http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ultraljudsrengoring/ultraljudsrengoringsbad-300-w-p40500#ProductDetailedInformation

 

Det är så roligt..besticken mm blir riktigt blanka och fina, dom känns verkligen rena när man tar i dom, kul 

Av Lena Lindberg - 21 mars 2015 12:21

Tavla i blyerts av konstnär Gunnar Finne som var verksam i Garpenberg/Hedemora, trevligt motiv med skogsväg/skogsparti..


Av Lena Lindberg - 19 mars 2015 13:28

Idag besökte jag & mor Björsbo trädgård, jag köpte en vacker tupp och lite färgat påskris + planteringsjord och några pellisar..

Finns mycket fina vårblomster i handeln oxå, men färgat påskris är nog det bästa just nu eftersom vårblomster är frostkänsliga och man måste komma ihåg att plocka in dom på kvällen, skulle troligtvis glömma det eftersom vi har mycket att tänka på nu med flytt och allt.. ;)

 

Av Lena Lindberg - 18 mars 2015 23:50

Lite om vad som är på G..

Jag & Ola har bestämt oss för att sälja huset i Sörbo, vi har lämnat över uppdraget till en mäklare & det hela känns rätt och bra..  

Vi trivs förvisso i Sörbo, huset är ett trivsamt & charmigt 30-tals hus men vi är trångbodda & behovet finns av ett lite större hus med fler sovrum och en gillestuga som Ola tänker paxa som sitt musik/vinylrum ;)

Just nu håller vi på att flyttrensa inför fotografering och det hela tar sin lilla tid..är glad åt investeringen i ett partytält förra året det kommer väl till pass nu..

Än sålänge vet vi inte vart vi ska flytta..?! men vi tar det hela med ro och en dag i taget, det kommer med all sannolikhet att klarna längre fram..

Kravet är att vi ska få plats med Olas vinylsamling och mina pelargoner, och då svarade Ola skämtsamt att då får vi köpa en industrifastighet..   

Av Lena Lindberg - 18 mars 2015 19:20

Köpte en vacker tavla av konstnär Gunnar Finne, namnet klingade bekant och det visade sig att han hade bott i Garpenberg där även jag har rötterna, frågade lite på Garpenbergs sidan om Gunnar Finne och fick till svar av min mosters man (som bor i Garpenberg): 


- Ja Grattis Lena!! Det är en raritet som du fått tag på en Gunnar Finne. Han verkade i Garpenberg med omnejd och han ville egentligen bli en Präst, men det tog över med målningen och han hade stor familj samt hade jättesvårt med ekonomin. Mormor Gunhild berättade att han kom in till henne en gång och ville sälja en tavla. Nja sa Gunhild, men hur ser tavlan ut då? Jag har ännu inte målat den och du kan redan nu säga vad du vill betala. Ja hon satte ett pris och Gunnar Finne försvann många tim, men kom tillbaka med en fin tavla som ännu inte då torkat. Tavlan finns någonstans i släkten. Jag tittar alltid efter Gunnar Finne och har lyckats få fatt i tre st. 

- Mycket fin Lena! I Församlingshemmet Garpenberg finns det minst 15 st Gunnar Finne uppsatta och som jag sa så är jag ständigt på jakt efter Gunnar Finne. En legend och en av Garpenbergs stora stoltheter.

 

Ska tillägga att det är Olas tavla, eftersom han betalade den.. ;) ..fast..på min uppmaning..   

 

 

Av Lena Lindberg - 18 mars 2015 17:58

Jag förundras över 1800-talets bestick, vackra, tunga & gedigna, vilket fint hantverk! och när dom kostar 5 kr på loppis kan inte jag låta bli fast jag sållar lite..

Det som fick följa med hem var en vacker matsked i nysilver tillverkad av A.G.Dufva omkring 1850 modellen heter "Svensk spets", jag la en normalstor matsked brevid, och en vacker gaffel stämplad med nysilfver modell "Fransk lilja" :

 

   

Presentation

Sök i bloggen

Pelargonlistor

Föreningar

 

Pelargonbloggar

Fakta & Skötsel

Artiklar & Tips

Pelargonställen försäljning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards