Alla inlägg under februari 2015

Av Lena Lindberg - 27 februari 2015 19:55

MEN vad kul att det är inne med 70-tal igen..!! Me like..!!   

Såna här påslakanset i grälla färger kan gå för en rejäl slant på Tradera:

 

...ska bli spännande att se vad mina auktioner landar på..??!! ;)

 

Av Lena Lindberg - 27 februari 2015 10:23

Har samlat på mig lite uppläggningsfat i serien Rose, är extra glad åt det lite runda ovala fatet längst ner till vänster, har inte sett ett sånt uppläggningsfat tidigare, varken på Tradera eller google..

 

Sen har jag lyckats köpt på mig lite i serien Hjärteblom som jag oxå tycker är bedårande, kan inte besluta om det ska få stanna eller om det ska få vandra vidare till nån samlare..GAH..!! Det finns alldelens för mycket fint ;))

 

Av Lena Lindberg - 26 februari 2015 09:29

Underbara kaffetermosar med dalahästar..!!

Modellen heter KING, tycker mig minnas att mormor o morfar hade en sån, kan inte låta bli att köpa när jag ser dom på loppis men nu har jag 3 stycken och behöver kanske inga fler?! ;))

JO..!! Jag har sett att det finns en pumptermos med dalahästar oxå, den måste jag bara ha i samlingen :D

 

Av Lena Lindberg - 21 februari 2015 20:35

Idag har jag & bästa svägerskan Stina Lodin varit på loppis turné i Västerås, vi startade dagen med frukost på IKEA, sen bar det iväg in till city, första stoppet blev på Westinghouse Arena, där mängder av säljare bokat bord, fyndade bland annat en gammal ljuvlig zinkvattenkanna med sil för 70 kr   

http://loppisivasteras.123minsida.se/414001426

 

Sen åkte vi ut till Bäckby, stannande på Loppisfynd, Stina fyndade mängder av vackra gamla tallrikar för 100 kr, det var premiär besök för henne där, kul att jag kunde guida en loppisfrälst ;)

http://www.loppisfynd.se/oppet.php

Vi passade på att fika på cafeét, jag köpte en vansinningt god hembakt semla som förtjänade att vara med på bild  ;) mums..!

 

3:e stoppet blev Läkarmissionens loppis, även den på Bäckby, jättefräsch loppis, kul att vistas i lokalerna, jag köpte ett retro diskställ i metall, orange färg, 20 kr 

http://www.lakarmissionen.se/portal/page/portal/lakarmissionen/Second_Hand/Vasteras


4:e stoppet blev på Majas Fyndshop som ligger brevid ICA i Hacksta, en trevlig nyöppnad loppis som har mycket retro pryttlar..  

http://www.majasfyndshop.se/413911639


Lunch på IKEA, ett stopp på Citygross innan hemfärd. sen for jag & Stina hemåt, trötta men mycket nöjda med dagen :)

 

 

 

Av Lena Lindberg - 20 februari 2015 11:26

En sista bild på den vackra tulpan buketten       

 

Av Lena Lindberg - 19 februari 2015 18:55

Dagens fina loppisfynd, 2 söta IKEA lampor helt nya i kartong, perfekt till hall & hallfönster..

2 lampor + en Tupperware burk "Chili keeper" 80 kr   

 

Av Lena Lindberg - 18 februari 2015 21:49

Vilken trevlig dag & pelargonträff..!!

Vi fick lära oss om att så pelargonfrön, nu är vi på G igen..  

Det kliar i pelargonfingrarna, kunde naturligtvis inte motstå att införskaffa några ljuvliga miniatyrer.. ;))

 

   

Av Lena Lindberg - 15 februari 2015 22:35

Ola & jag fick en fantastisk bröllopsmiddag på Nya Serveringen i Ängelsberg  

Vacker dukning & underbart god mat, Tusen tack till Monica Johansson med personal   

http://www.nyaserveringen.com/


Förrätt : Räkcoctail

Varmrätt: Fläskfilé med rödvinssky & potatisgratäng

Efterrätt: Punchparfait med färska hallon & choklad


 
 
                              

 

       

   

     

Presentation

Sök i bloggen

Pelargonlistor

Föreningar

 

Pelargonbloggar

Fakta & Skötsel

Artiklar & Tips

Pelargonställen försäljning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards