Alla inlägg under december 2014

Av Lena Lindberg - 28 december 2014 00:35

Ola & jag önskade oss presentkort på IKEA i julklapp och vi hade tydligen varit "snälla" i år oxå ;)

Vi köpte en hög garderob med många hyllplan till badrummet, den blir bra till förvaring av handdukar & div badrums prylar..

Jag gjorde handtagsfynd i vår egen källare, de gamla orginalköksskåpen från anno 1934 fanns kvar, Ola skruvade på 2 av dom gamla fina på garderoben, blev mycket snyggt   

 

   

Av Lena Lindberg - 21 december 2014 21:40


 

Jag & Ola firade "vår" dag 21:a december i Västerås med en god 2-rätters middag på Grekiska kolgrillsbaren, det blev 

Souvlaki & till efterrätt Baklavas: Valnötsfylld filodegsbakelse med vaniljglass Mums..!!   

Biobesök efter det: Hobbit  :)

Passar på att önska våra bloggläsare en God Jul..!!   

Av Lena Lindberg - 18 december 2014 00:14

Dom här charmiga uggle kuddarna har jag varit "kär" i ända sen den dag jag såg dom för första gången, det var i London 2012 vid Covernt Garden, kuddarna är från Sass & Belle, nu hade jag tur att hitta  2 av dom på rea i internetbutiken RUM att älska : http://www.xn--rumattlska-v5a.se/

 

Den i bruna toner nedan "Mabel" har jag köpt på Tradera :)

     

Av Lena Lindberg - 15 december 2014 11:59

 

      De mörkaste dagarna i December just nu.. 

Passar bra med "adventsfix" & belysning på altanen..

Planterade tallris i lerkrukor med OSRAM utomhus julgransbelysning, fyndat på Myrorna i Västerås    

 

 

Av Lena Lindberg - 12 december 2014 22:46

 Det börjar likna JUL hemma hos oss i Sörbo   

Beställde fina NUSNÄS adventsljustakar & jul hissgardiner från Jotex när det var 50 % på julartiklar ;)

Kransen på ytterväggen är sk "fejk-gran", kostade 10 kr på loppis   den hade mycket gräsligt glitter på sig från början, rev bort eländet & rätade ut grenarna & dekorerade med en färgad utomhus-ljusslinga istället, kostade även den 10 kr på loppis, resultatet blev helt ok   

"Kristallkronan" är oxå loppisfynd 20 kr (från Rusta) & de blå adventsljustakarna (från IKEA & heter Bodil) är köpta på Erikshjälpen för 50 kr st   

Den vita retro adventsljustaken är oxå köpt på loppis, kostade 100 kr (från IKEA)

 

Av Lena Lindberg - 11 december 2014 23:49

Det mystiska sken i vår källare/tvättstuga är UFO lampan som lyser med blåviolett sken, allt för att pellisarna ska få bästa möjliga förutsättning att klara vintern..

 

Av Lena Lindberg - 10 december 2014 21:56

Årets sista pelargonträff gick av stapeln , det blev en gemytligt och trevlig träff, vi såg bilder från föreningens pelargonresa tidigare i år, vi pratade pelargoner och belysning mm, vi drack glögg kaffe, & åt pepparkakor & goda smörgåsar :)

Sen blev det julklappsutdelning, Ola & jag fick varsinn bra Tupperware, en liten förvaringsburk & en såsberedare

Trotsar december & lyckades införskaffa mig några fler sticklingar av söta dvärgar & miniatyrer: Asarnas Särimner, brookside fire spirit, 2 st Ambrook Mullberry och en liten White Christmas   

Sticklingarna åker naturligtvis ner under pelargonbelysningen direkt, det är jobbigt för våra pellisar nu den här årstiden..


 

Av Lena Lindberg - 9 december 2014 21:54

Jag ska dela med mig av ett kanonbra tips som jag fått av mina pelargonvänner: Rotlöss på pelargoner råkar alla dessvärre ut för någongång, gäller både nybörjare och mer erfarna pelargonnördar, de flesta kanske gör som jag tidigare har gjort , dvs tagit sticklingar av pelargonen och kastat bort moderplantan med jord, men nu behöver man inte göra det längre, det finns nämligen ett jättebra bot mot rotlöss och det är: myrr till utvattning, rotlössen dör men pelargonen i sig bryr sig inte alls om myrrbehandlingen   

Produkten är en säsongsvara, kan vara slutsålt, frågade på fler affärer innan jag hittade 2 förpackningar på ICA i Skinnskatteberg, köpte de 2 sista på hyllan där..  

 

   

Presentation

Sök i bloggen

Pelargonlistor

Föreningar

 

Pelargonbloggar

Fakta & Skötsel

Artiklar & Tips

Pelargonställen försäljning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards